יום שבת, 23 ביוני 2012

גלרי לפאייט בשישי וטיול רגלי בשבת

יום 7 פריז, 22/6/2012
כבר נאמר :  מי שהיה בפריז ולא ביקר בגאלרי לאפייט, כאילו לא היה בפריז.   חמושים באמירה מאיימת זו, דהרנו במטרו (שני קווים) אל הממלכה האמורה, ולמרות שאין זו הפעם הראשונה שלנו כאן, נשארנו פעורי-פה לנוכח גודל המקום, שפע המוצרים המוצעים שם למכירה, וכן, גם מהמחירים שאינם זולים כלל ועיקר.

סיור קצר ודי עקר במעלה כל הקומות, מסתיים בגג, שם יש נקודת תצפית מסודרת ומדוגמת, עם כורסאות, דשא מפלסטיק ומשקפת עבור מי שרוצה להציץ.  אנחנו רק רצינו לנשנש איזה סנדביץ' כשפריז פרושה לרגלינו, ואכן זה מה שעשינו בטרם קיפלנו את זנבנו והמשכנו הלאה.

מה זה הלאה ?  עוד חנות. ועכשיו :  BHV, או כמו שאומרים כאן "בֶה-הָש-וֶוה". הגענו. איזו הפתעה :  דומה מאד לגאלרי דמקודם, רק טיפה יותר פרקטי וטיפה פחות מפונפן.  גם כאן המחירים לא ממש זולים.     מתנחמים בארוחת צהריים בקפיטריה שבמקום. סביר.

חזרה לדירה למנוחת צהריים (ברגל, ברגל !!) ואלה שלא נחים, עושים סיבוב רגלי בקצב נורמלי באי סן לואי ובאי לה סיטה.  מה אומר ומה אדבר, גם כאן פריז במיטבה, חלונות ראווה מעוצבים למשעי, תיירים על כל צעד ושעל, והסיין...  והארכיטקטורה.... והגשרים...     בקיצור, תענוג.

הסיבוב מתקרב לסיומו ליד הנוטרדם והוילדע חייעס המעטרות אותה מכל עבר, החלק האחורי של הוטל דה וויל, חושף רחוב קטן ומקסים עם בתי קפה נחמדים,  יופי.

שוב בזוג. יוצאים לשחר לטרף באיזור כיכר הרפובליק שחפורה כולה לרגל שיפוצים והברדק בכביש שם גדול למדי ומלווה בשריקות קולניות של שוטרים המכוונים את הזרימה באופן ידני.
הגירסה המקומית של מגה בעיר נקראת קארפור בעיר, קונים קצת אוכל לבית וחוזרים למעגן. שבת שלום בסקייפ למקורבים, ארוחת ערב ולישון.

יום 8 פריז, 23/6/2012
ירדה השבת על ק"ק פריז, בואכה המארֶה, יום כביסה הוא זה לעם ישראל בגולה. כיבסנו. ארוחת צהריים עם הרוזנברגים ולאחריה מתפצלים :  הנשים נוסעות לשוק הבדים שעל יד הסאקרה-קר, והגברים פורשים לעיכול ולמנוחה, איש בדרכו.

אני בוחר בדרך האופיינית לשרוטים מהזן שלי וצועד לאורך הסיין, חוצה את גני הטוילרי, הקונקורד, שאנז אליזה ועד שער הניצחון.

הדרך מלאה בנחשולי תיירים מכל זן,גזע, צבע ותפוצה, המנצלים את מזג האויר הקייצי, אך לא חם מדי, שפקד את הכרך.

שער הניצחון בידינו, חוזר, בידינו. אחורה פנה, קדימה צעד.  וריאציה מסויימת על הדרך ע"מ שלא יהיה משעמם והביתה.

לפי חשבוני, כל המסלול הזה הוא בערך 14 ק"מ. קטן עלינו.   מתחילים לתאם את מחר :  אמין יבוא לזכות אותנו על הדירה ומויש יסיע אותנו לגאר דה ליון, שם יחכה לנו האוטו השכור, נקווה.    יאללה אורזים ובודקים שה-GPS יודע מה לעשות.